tisdag 17 maj 2011

Viktminskning

Det här med vikten och hälsan måste vara större nu än någonsin. alla pratar om det, alla funderar på hur dom ser ut, hur dom ska lyckas gå ner i vikt, äta bra och allt vad det är. Jag har varit överviktig i hela mitt liv, men för ett år sedan vägde jag så mycket att jag fick nog. Jag har nu gått ner tio kilo på ett år, och planerar att ha gått ner tio till innan Januari 2012. i somras när jag jobbade på hemtjänsten så var jag ute och sprang ungefär varannan dag. Då mådde jag riktigt bra. under vintern har jag mest bara ätit hyfsat och så. Jag lyckades iaf gå ner 10 kilo på nått vis, så det är väl bara att köpa på samma race, fast med lite mer träning än vad jag har haft i vinter. Men vem fan orkar träna på vintern? Jag vill då inte gå ut och gå i kyla och vara rädd att man ska halka för varje steg man tar.
Jag skulle behöva lite motivation också, annars är det svårt att ta sig i kragen och verkligen komma över den där tröskeln som kommer. Då man känner att man verkligen tappar lusten och allt bara skiter sig. Men bara man kommer över det och låter träningen bli en del av ens vardag så klarar man det. Så, vore tacksam om man kunde få en kommentar lite då och då som uppmuntrar att fortsätta.

Ska skjutsa brorsan till stan idag, han ska på träning. Det är ju en liten motivation att man har lillebrorsan som tränar. Kan ju inte vara sämre än han..... Ska umgås med carro medan han är och springer eller vad dom nu gör. blir säkert en kaffe på skutan. Haha! Vi kommer bli stamkunder där.
Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar